Tüketici Hukuku

11

Tüketici Hukuku

Paranın güç addedildiği günümüzün rekabetçi piyasa şartlarında tüketiciler çoğu zaman haksız muamelelere maruz kalmaktadır. Satın alınmış olunan mal veya hizmetlerin beklenilen özellikleri taşımaması, ayıplı olması ya da bankaların masraf adı altında tüketicilerden mevzuata aykırı şekilde tahsil ettiği ücretler sözü edilen haksız muamelelere örnek teşkil edebilir. Tüketici ile satıcı arasındaki asimetrik güç farkının tüketici aleyhine kullanılmasını önlemek amacıyla 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve sair birçok mevzuat hukuk sistemimizde bulunmaktadır. Hukukun gücünü kullanarak müvekkiller ile ekonomik güçlerini kötüye kullanan muhatapları arasındaki eşitsizliği ortadan kaldırmak ve silahların eşitliğini sağlamak istenilen sonuçlara ulaşma anlamında en önemli önceliğimizdir.

Avukatlarımız geniş bilgi birikimleriyle sözü edilen mevzuat ve yargı organlarının tesis etmiş olduğu içtihatları kullanarak tüm müvekkil ve danışanlarına danışmanlık hizmeti vermektedir.

11

Tüketici Hukukuna ilişkin faaliyet alanımız sınırlı olmamak kaydıyla aşağıdaki gibidir:

●Ayıplı maldan ve gereği gibi yapılmayan hizmetten kaynaklanan zararların tazminine ilişkin işlemler ve tazminat talepleri,
● Tüketicilerin aleyhine getirilen haksız hüküm ve koşullar,
● Tüketici ve konut kredisi sözleşmelerinden doğan her türlü uyuşmazlıklar,
● Bankalar tarafından tahsil edilen veya halihazırda talep edilen mevzuata aykırı her türlü haksız ücretin iadesi,
● Mesafeli satışlara ilişkin her türlü uyuşmazlığın çözümü,
● Devre tatil, paket tur vb. sözleşmelerden kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümü,
● Uzlaşma görüşmelerinin sonuçsuz kalması durumunda uyuşmazlık bedelinin kanun tarafından belirlenen miktarın altında olması halinde Tüketici Hakem Heyetine başvurmak; eğer üzerinde ise Tüketici mahkemelerinde dava ikamesi yoluna gitmek
● Abonman sözleşmelerinin incelenmesi

Danışmak istediğiniz hukuki konular için

Bize Ulaşın : (0212) 561 2350

iletisim@binay.av.tr
·  Pts – Cuma 08:30-18:30